General Mobile Yakınlık Sensör Tamiri

General mobile Cep Telefonunun yakınlık sensörü çalışmama sorunu genelde ekran degişiminden sonra başlamaktadır.
Sensörün çalışıp çalışmadıgını nasıl anlarız.
General mobile telefonun yakınlık sensörünün çalışıp çalışmadıgını herangi bir numarayı arama yapanız ve üste ön kamera kısmına telefon arama yaparken elinizi yaklaştırdıgınızda ekranın kararması gerekmektedir kararma yapmıyorsa sensör arızalı demektir.
General mobile bu gibi ekran degişiminden sonra sensör çalışmıyor ise yapılması gerekenler telefonu sökmeniz gerekecektir o yüzden Teknik servis işi yapmıyor iseniz veya telefonlardan anlamıyor iseniz telefonu sökmenizi istemiyoruz çünkü geri dönüşü olmayan hatalara sebebiyet verebilirsiniz biz bu anlatımı telefon işi yapan ve teknik servis işi yapan arkadaşlara anlatıyoruz.

General Mobile telefonun yakınlık sersörü ile ışık sensörü bir birine çok yakındır yanyanadır bu işlemi çiftaraflı siyah bant ile yakınlık sensörü ve ışık sensörü arasına bir bant çekmeniz grekecek birbirinden etkileniyor ve yakınlık sensörü çalışmıyor  ne alaka demeyin yapın sensörünüz çalışsın.
Ben her ekran degiştirtigimde iki senserün arasına siyah çif taraflı ban çekiyorum çünkü her ekran degişiminden sonra sensör hatası alıyorum bu neden kaynaklanıyor bilmiyorum ama yakınlık sensörü ve ışık sensörü arasına siyah bant çekildiginde yakınlık sensörü çalışıyor.
General mobile telefonun sensör ayarlarını normalde telefonda bulamazsınız ama google playdan enginer mode diye bir program var onu indirin ve sitem ayarlarını ve sensör ayarlarını buradan yapabilirsiniz.
Sorun çözülmüştür.

3 yorum:

  1. sorun yakınlık sensörü ile yanyana olan ışık sensörünün birbirinden bir şekilde etkilenmeleri,çözüm; iki sensörün arasında çok ince bant göreceksin onu sök at,yerine daha kalın bir tek taraflı bant yapıştır,,ben kalın olması gerektiğini düşündüğüm için yedek telefon kapaklarının içinden çıkan süngerimsi yapışkan siyah banttan keserek yapıştırdım,,kalınlık 1 mm' e yakın oldu,,dikkat et bantı çok ince keseceksin ve iki lenside kapatmayacak şekilde ortaya yapıştıracaksın..şu an orjinalinden daha iyi çalışıyor gibime geldi :) psiklolojikte olabilir ama süper oldu..gayet açıklamalı yazdım fakat genede kafana takılan birşey olursa özelden cebimi yazarım..bu sorunun çözümünü burdan okuyupta yapanlar bir ALLAH razı olsun derse sevinirim

    YanıtlaSil
  2. Benim telefon kara yani suya düstü sonra telefon otomatik dondurme ve yakinlik sensoru bozuldu acaba yine o banti alsam sotum cozulurmu

    YanıtlaSil
  3. Arkadaslar size taze çözümümü anlatayim hemen.ben de discoverymin ekranini kirdim ve anakart haric ic dis kasa ekran hersey degisti.telefonumun yakinlik sensorunun calismadigini gordum.daha dogrusu saglikli calismadigini diyim cunku bazen algilama yapiyodu Allah var.hemen yokrumlarinizi okudum telefonu söktüm.sizin dediginiz gibi tamirci de sensorler arasi bant islemini yapmis o tamam.ama belliki bi eksiklik var? O da şu ki;ekranim degistigi icin sensor bolgesindeki saydamlik kalinlik ve dolayisiyla sensore olan uzaklik da degismis olacagini dusundum vee sensorum soketi ile olan arasini actim(bir midye gibi dusunun)o araya tam kalibina gore iki kat elektrik bandi yapistirdim yani cama daha yakinlastirdim artik kac mikronmetre bilemem.hemen cihazi topladim.Cok sukur ki her aramada ve daha once indirdigim ama calistiramadigim test programlarinda calistigini gordum ve bunu sizlerle paylasmak istedim umarim isinize yarar
    Erdemkarabacak06@gmail.cok

    YanıtlaSil

Üye Olmadan Kolayca Soru Sorun veya Yorum Yapın

imei repair